Prawo jazdy droższe o VAT !



Czy kursy będą droższe ?

Nowy projekt ustawy zakłada, że od stycznia 2010 roku, nauki jazdy przestaną być traktowane jako ośrodki edukacyjne i będą musiały płacić podatek VAT (22%) od organizowanych kursów.

Jak to wpłynie na ceny kursów ?

To zależy czy oprócz dołożenia podatku VAT, ministerstwo finansów zablokuje możliwość odpisania VAT-u czy też nie.

Jeżeli nadal będzie można zakup paliwa ująć w kosztach to cena kursy podniesie się o ok. 20%.

Jeżeli jednak ministerstwo, zabroni odliczania VATu z paliwa, to oprócz dołożenia podatku VAT do kursów, zabronienie odliczania 22% VATu w paliwie spowoduje wzrost cen kursów prawa jazdy o ok. 40%

Czyli jeżeli aktualnie kurs na praw jazdy wynosi 1200 zł,

to po pierwszym stycznia 2010 cena takiego kursu wzrośnie do ok.  1680 zł.

Warto więc zastanowić się czy nie jest lepiej już teraz zapisać się na prawo jazdy i załapać się na niższe ceny kursów.

Nie wiadomo też jak do tego podejdą poszczególne ośrodki szkolenia kierowców.

Bo przecież nawet jeżeli zapiszemy się teraz na kurs to dany OSK paliwo będzie kupował w trakcie trwania kursu a nie na zapas.

A ponieważ część jazdy będziemy mięli już po nowym roku, więc koszty zakupu paliwa też będą po nowym roku , a co za tym idzie nie będzie można całości paliwa dać w koszty, więc być może część ośrodków już teraz zacznie podnosić ceny kursów.

Miejmy nadzieję , że jednak cała ta nowelizacja ustawy nie wejdzie w życie i będziemy mogli nadać zrobić kurs na prawo jazdy po normlanych cenach.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.5/10 (2 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: -1 (from 1 vote)
Prawo jazdy droższe o VAT !, 5.5 out of 10 based on 2 ratings
Podziel się na:
  • Print
  • Digg
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blogplay
  • Blip
  • Blogger.com
  • co-robie
  • Flaker
  • Gadu-Gadu Live
  • LinkedIn
  • MySpace
  • PDF
  • RSS
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik

3 komentarze to “Prawo jazdy droższe o VAT !”

  • TOM:

    Nasze Państwo ciągle kombinuje jak zabrać biednym a sobie kasę nagarnąć – ustawy to narzędzia do realizacji tych celów.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • insruktor:

    To chore , jest malo kursantow i bedzie jeszce mniej.
    Osrodki beda zanizac ceny co odbije sie na jakosci szkolen.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • instruktor_kraków:

    Drodzy 18-latkowie, pamiętajcie, że możecie zrobić prawo jazdy ale również nabywacie praw wyborczych, sprawdźcie zanim pójdziecie do urn przy najbliższych wyborach, którzy posłowie Was tak urządzili!!!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
Kategorie
Ankieta

Która kasa lepsza ?

Pokaż wyniki

Loading ... Loading ...